http://www.replikaorakboltja.com
FacebookInstagramFoursquare
július 28, 2017


A dartsról

A céltábla elhelyezése, megvilágítása és a dobás távolsága megfelel a nemzetközi előírásoknak. A tábla középpontja 1.73 méter magasan van a dobóhely szintjétől. A dobási távolság a tábla felületi síkjától mért 2.37 méter. A dobás távolsága egyértelműen és jól látható módon van kijelölve. Dobás közben a játékos áthajolhat a vonalon, de mindkét lábának a vonal mögött kell maradnia.

(középről kifelé haladva)

  • belső piros kör (bikaszem): 50 pont
  • belső kék kör: 25 pont
  • első dupla kör: megháromszorozza a körcikkely tetején lévő számot
  • második dupla kör: megkétszerezi a körcikkely tetején lévő számot
  • többi körcikkely: felette lévő szám értéke (Tehát ha valaki a 20-as pontszám első dupla körébe dob az 60-at jelent, ami több mint a bikaszem értéke.)

Szabályok:

  • Ez a legnépszerűbb angol játékok közé tartozik. Minden játékos 301, 501, 701 stb.. pontról kezdi a játékot. A játékosok 3 db dartstűt dobnak a táblára és a három dobás együttes összege kerül levonásra a pontszámaikból. A játéknak akkor van vége, amikor az egyik játékos pontszáma pontosan eléri a nullát (vagy egy vagy kettő vagy a három tű összes értéke). Ha a játékos többet dob, mint amennyi a nulla eléréséhez szükséges, a dobás érvénytelen és marad ugyanazon pontszám.
  • A versenyen mindkét játékos 501 pontról indul, amelyből folyamatosan levonják az egymás utáni három dobás összesített pontértékét. A játszmát az a játékos nyeri, aki elsőnek éri el a nullát úgy, hogy utolsó, befejező dobása egy, a nulla eléréséhez szükséges dupla értékű dobás vagy bull. Ha a játékos többet dob a szükségesnél - pl. a dupla 4 helyett a 13-as mezőbe talált, vagy elérte ugyan a nullát, de nem dupla értékű dobással, pl. a dupla 8 helyett sima 16-ot dobott, akkor a kezdőértéke megmarad, és a másik játékos következik.
  • A számolás, vagyis a pontok gyűjtése akkor kezdődik, ha a játékos egy (bármelyik) dupla értékű dobással beszáll. Pontjaiba ez az érték is beletartozik. A játék ezt követően a 0 pont eléréséig folyik megegyezés szerint vagy úgy, hogy az utolsó dobás dupla, vagy úgy, hogy tripla értékű legyen.
  • Minden játékos 0 pontról indul. A győztes az, aki először éri el a 301 pontot.
    Utolsó dobásnál pontosan a hiányzó pontot kell dobni. Ha több az utolsó dobás eredménye, akkor újból visszajut a játékos az utolsó előtti dobás eredményéhez. Ha valamelyik játékos egy másik játékoséval azonos pontszámot ér el, akkor ennek a másik játékosnak a pontszáma 0-ra áll vissza és előröl kezdi a játékot.
  • A játék célja, hogy a 20, 19, 18, 17, 16, 15 és közép szektorok értékének háromszorosát elérjük a lehető legkevesebb, ill. az ellenfélénél kevesebb dobásból. Tehát nem kell mind a három nyilat a húszas mezőbe dobni, ha az első dobás pl. tripla húszas lett, a másik két nyilat a következő szektorba lehet dobni. A szektorok sorrendje tetszőleges, a játékos dönti el, hogy hova dob, sőt nem is kötelező a már megkezdett szektort befejezni, lehet egy másik, a játékban természetesen részt vevő szektorra is dobni. A játék egyik érdekességét azonban éppen az adja, hogy ha valamelyik szektort az ellenfél még nem dobta ki és m i ezt a szektort már teljesítettük, akkor itt pontokat szerezhetünk mindaddig, amíg az ellenfél ezt nem teljesíti. Játszva ez sokkal egyszerűbb, mint leírva, ezért egy példával tesszük szemléletessé. Tegyük fel, hogy mindkét játékos a húszason kezdte a játékot, és mind a ketten teljesítették is, mégpedig a következő dobásokkal: az. A játékos kezdett, és három szimpla húszast dobott. A B játékos első dobása szimpla 20, a második 1, a harmadik tripla 20, ezzel a B játékos is teljesített a húszas szektort. A plusz húsz pontot azonban nem írhatja fel, mert az. A játékos már előzőleg teljesített a kérdéses mezőt. A következő körben az. A játékos két dartot dobott a szimpla 18-ba és egy dobása a 4-esbe tévedet. A B játékos egy tripla és két szimpla 18-as dobott. A tripla 18-cal teljesítette a 18-as szektort és a két szimpla 18-as értékét, a 36-ot pontként begyűjtötte.
  • A játékosnak 10 körön keresztül high score-t kell dobni úgy, hogy csak a 40 pont feletti pont számít. Vagyis ha 60-at dob, akkor csak 20 pontot kell beírni. Ha ezzel végzett akkor 10 körön keresztül bullt kell dobni. Minden bull találatért 25 pontot kap. Az nyer aki több pontot ér el.
  • A játékot többen is játszhatják. Az első játékos az első nyilát az egyes, másodikat a kettes, a harmadikat a hármas szektorba igyekszik dobni. Szektort átugrani nem szabad, tehát az eltévesztett szektorra mindaddig kell dobni, amíg nem sikerült eltalálni. Az érvényes dobások pontértékét össze kell adni. A dupla és tripla értékű dobások az érvényes szektorban természetesen értékükön számítandók össze. A játék hét körön keresztül tart és az győz, aki több pontot gyűjtött. Érdekessége a Sanghai játéknak, hogy a játékot azonnal megnyeri az a játékos, aki a három egymást követő dobásából bármelyik három éppen soron következő szektorban a szimpla, dupla és tripla mezőket - tetszőleges sorrendben - eltalálja.

Darts árak:

Darts

25,- / kredit
pl. 301-es:(1 kredit): 25,- / fő,
pl: cricket :(2 kredit): 50,- / fő

Steel darts
Hétfő - Vasárnap 12:00 – 18:00 600,- / óra
Hétfő - Vasárnap 18:00 – 04:00 780,- / óra
     

Szalonunkban biliárd és darts kellékeket/felszereléseket is vásárolhatsz, melyek között biztosan megtalálod a számodra minőségben és árban is megfelelőt.

Elérhetőség

 

1066 Budapest,
Dessewffy u. 8-10.

+36 (1) 331 6103


info@noiret.hu

Térkép

Nyitvatartás

 Biliárdszalon:

Hétfő - Péntek
10:00-04:00
Szombat
14:00-04:00
Vasárnap 
14:00-02:00

Koktélbár:

Péntek, szombat
17:00-03:00
Kedd - csütörtök
17:00-01:00

Partnerek

replika órák eladók

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Bővebb információk...